Her fighter vi for forskellige tiltag!
Webfighter.dk

Sådan forbedrer du kundeoplevelsen

Som erhvervsdrivende er noget af det allervigtigste – hvis ikke dét vigtigste – at kunderne er glade. Hvis kunderne er glade og tilfredse, vil livet som erhvervsdrivende med garanti blive lettere. Men hvordan gør man kunderne glade og tilfredse? Først og fremmest er det vigtigt, at kunderne får en god oplevelse, når de køber noget hos dig. Dette gælder både inden, under og efter købet, hvor kundeoplevelsen har en stor betydning for kundetilfredsheden. Herunder får du nogle gode tips til, hvordan du kan give dine kunder en god oplevelse og dermed skabe glade og tilfredse kunder.

Inden købet – skab overblik

Inden dine kunder køber dine varer eller tjenester, vil de med garanti sammenligne med andre virksomheders produkter eller tjenester. Du bliver dog sammenlignet på andre parametre end produktparameteret. Hvis din webshop eksempelvis er mere overskuelig og troværdig, vil kunden være tilbøjelig til at købe produktet hos dig, selvom varen måske er dyrere end hos konkurrenten. Hvis du har en webshop, er det altså vigtigt, at du gør den overskuelig og nem at navigere rundt på. Hos Smartweb kan du købe en webshop, der er skræddersyet til at give kunden en god oplevelse – og dermed kan du spare en masse tid på at ændre på din egen.

Under købet – gør det nemt

Når kunden skal købe varen, er det vigtigt, at det er nemt. Hvis processen bliver for indviklet eller uoverskuelig, vil kunden finde det besværligt. Selvom kunden køber en vare hos dig, vil en uoverskuelig og besværlig købssituation forringe kundeoplevelsen. Dette er noget, du skal tænke over, hvad end du har en fysisk eller en digital virksomhed – gør det nemt for kunden!

Efter købet – bevar overblikket

Efter købet kan der opstå flere situationer. Forhåbentlig er dine kunder glade og tilfredse, og måske vil de endda vende tilbage. Måske er der problemer med varen eller spørgsmål, og hvis dette er tilfældet, er det vigtigt, at du møder kunden. Det er nemlig vigtigt, at den gode kundeoplevelse bevares, selvom kunden har udfordringer. Først og fremmest er det vigtigt, at det er muligt at komme i kontakt med din virksomhed. Hvis du ikke har din egen kundeservice, kan du købe dig til omstilling af telefon.Det er nemlig vigtigt, at kunden møder en venlig stemme i telefonen, når denne kontakter virksomheden. Det er også vigtigt, at du fokuserer på kundens ønsker, og at du forsøger at møde dem, hvis det er muligt.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *